Inkluderende læringsfællesskab Mellemformer

Målgruppe:

Er for de elever på Svend Gønge-skolen, som har brug for enten supplerende undervisningen eller er intern visiteret og har brug for at være i mindre struktureret læringsmiljø i en mindre del af deres skoleskema.

Formål:

På Svend Gønge-skolen vil vi skabe inkluderende læringsfællesskaber, hvor alle børn fra 0. – 9. klasse har mulighed for at opleve en værdig deltagelse i de sociale og faglige fællesskaber, der er på skolen gerne på tværs af årgange.

- Vi vil give eleverne en helhedsorienteret skole, hvor der sættes fokus på elevernes ressourcer fagligt, socialt og personligt med fokus på, at give alle elever lige muligheder for at være en del af et anerkende læringsmiljø.

- Vi vil sikre, at elevens personlige, sociale og faglige udvikling får et boost, så elevens undervisning og trivsel i skolens læringsmiljø fungerer.

- Vi vil sikre meningsfuld og inkluderende pædagogisk praksis, der åbner op for deltagelse i flere forskellige læringsfællesskaber, der skaber mening for det enkelte barn.

- Vi vil sikre, at teamet får en fælles struktur og pædagogisk linje i arbejdet med elev og stamklasse.