Almen undervisningen

Almenundervisningen på Svend Gønge-skolen.

Svend Gønge - skolen har to spor fra 0. – 9. klasse. (dette betyder der er 2 af hver slags klasser).

Indskolingen strækker sig fra 0. klasse til 4. klasse og kaldes ”Fase 1 ”.

Mellemtrin/udskoling strækker sig fra 5. – 9. klasse og kaldes ”Fase 2”.

Det er udelukkende i Fase 1 skolen har pædagoger med i undervisningen. Det tilstræbes at lærerne underviser mest i en enkelt fase.

På skolen findes et antal holdtimer hvor lærerne kan hjælpe de enkelte årganges klasser med understøttende undervisning i fag.

I skoleåret 2023/2024 er der 3 dansklærere til hver enkelt årgang fra 7. – 9. klasse. Der er 4 matematiklærere til hver årgang fra 7. – 9. årgang. Indsatsen med flere lærere på årgangen er oprettet for at opnå en mere målrettet undervisning, rettet mod den enkelte elev, og i sidste ende opnå bedre faglige resultater.

Til støtte for almenundervisningen er der vejledere i it, dansk og matematik. Disse vejledere understøtter lærerne med faglig sparring, kurser og test af elever. Endvidere holder vejlederne sig opdateret med nyeste viden på deres fagområder – og understøtter personale og ledelse i udvælgelse og indkøb af fagbøger mm.