SFO

Svend Gønge-skolens SFO, er for 0.-6. årgang.

• Vi har plads til fordybelse og vi inspirerer til fællesskabet. Noget er frivilligt, andet er SKAL opgaver, men altid med respekt for barnets udvikling og trivsel
  • Vi har krav og forventninger til vores børn, og i vores aktiviteter prøver vi at styrke relationer på kryds og tværs af alder og klasser
  • Det er altid muligt at få ro til lektier, anden fordybelse og tid til afslapning

Morgenmad:
Hver dag mellem 6.00 og 7.30 er der mulighed for at spise lidt morgenmad. Det vil typisk være havregryn og cornflakes, samt groft brød med ost eller marmelade.

Komme/gå:
Vi har pligt til at sikre, at jeres barn kommer fra skole til SFO, så det er derfor vigtigt, at I via komme/gå-modulet meddeler os, hvis jeres barn holder fri, er syg eller andet. Hvis ikke I gør det, er vi nødt til at kontakte jer derhjemme, eller på jeres arbejde for at tjekke, hvorfor barnet ikke er her.

Vejledning i komme/gå Systemet

Tjek ind og ud:
I SFOén ligger der 2 ind krydsnings Ipads som jeres børn skal krydse sig ind og ud på, udover dette har vi også en voksen der hver dag hjælper med at få krydset børnene ind, eller ringe hjem hvis jeres barn ikke er mødt ind i SFO (med mindre i har meldt jeres barn syg eller fri)

SFO2

Som noget helt specielt har vi oprettet en SFO2 som er for de ”store børn” 3-6 klasse.

Er man SFO2 barn, er der et større ansvar, mere frihed, og helt specielle aktiviteter såsom:

• Aften sfo
  • Esport
  • Mobil dage
  • Eftermiddags cafe
  • Særlige udflugter

Vores fokus er et ungdomsmiljø, hvor det skal give mening, man skal kunne mærke at man er et ”stort barn” når man går hos os.  Trivslen og mangfoldigheden er i højsædet, det skal være trygt at være hos os.

Åbningstider og lukkedage:
Alle SFO-tilbud i kommunen følger samme åbningstider og har samme lukkedage

SFO takster samt andet relevant info

Telefonnr. til SFO

For yderlige spørgsmål eller andet kan SFO leder kontaktes:

Simon Heinrich Larsen
Pædagogfaglig leder