Skolen

Velkommen til Svend Gønge-skolen i Lundby!

Svend Gønge-skolen, beliggende i den nordlige del af Vordingborg Kommune på toppen af bakken mellem Lundby og gammel Lundby, byder velkommen til cirka 400 elever fordelt fra 0. klasse til 9. klasse. Skolen opererer med to spor på hver årgang og er privilegeret med en naturskøn beliggenhed omgivet af skov og å, hvilket udgør en naturlig integreret del af læringsmiljøet.

I 2016 gennemgik indskolingen og SFO-området en omfattende renovering, der resulterede i et moderne auditorium til gavn for hele skolen og lokalsamfundet. Yderligere faciliteter inkluderer en motorikbakke, læsehuler, opdaterede lokaler samt nye legemuligheder, hvilket bidrager til et stimulerende undervisningsmiljø. Skolens udeområder blev betydeligt forbedret i perioden 2019-20 med etableringen af en ny legeplads, der omfatter gynger, klatretårne, fodboldbur, en 200 meter løbebane og lignende. Desuden er 40 O-løbsposter strategisk placeret rundt omkring på skolens område, og skoleklubben er centralt beliggende på skolen.

Faciliteter som en integreret hal, tennisbaner og fodboldbaner understreger vores engagement i at tilbyde optimale betingelser for bevægelse og fysiske aktiviteter, både i skole- og fritidssammenhænge.

Vi vægter trivsel, høj faglighed og effektiv kommunikation højt. Som en yderligere service tilbyder vi dagligt sen morgenmad fra kl. 9.30 til 9.45 for børn med behov herfor.

Vi inviterer interesserede til at besøge Svend Gønge-skolen, stille spørgsmål og opleve vores inspirerende læringsmiljø. Vi ser frem til at byde dig velkommen på vores skole.

Kontakt os endelig på telefon 55 36 38 38